29 Eylül 2012 Cumartesi

Korkunç Ekim Korku Filmleri Serisi başlıyor ey ahali!

Hatırlayanlarınız olacaktır, geçen yıl yine ekim ayında bir "Korkunç Ekim Korku Filmleri Serisi" yapmıştım. Senelerdir onca yabancı yapımı film-dizi izleyip de çakma kültürümüzü edinmiş izleyiciler olarak, çocukluğumuza dair bir perili evin kapısını çalmaca, trick or treat yapmaca hatıralarımız olmasa da korku filmleri ve serüvenleri adına pek çok hatıramız var. Öyleyse demiştim geçen sene, bu ayı korku filmleri ayı ilan ediyorum. Bu sene hadi bunu biraz daha kendim çaldım kendim oynadımdan çıkaralım. Hep birlikte yapalım bu işi. Korku filmleri festivali olsun ekim ayı bizim için. Ben seçtiğim filmleri söyleyeyim önceden. İzlemediyseniz siz de benim gibi hepsini, beraber her hafta o filmi izleyelim, ben düşüncelerimi yazınca siz de söyleyin altına "aa çok yanlış izlemişsin olur mu hiçbir şey anlamıyorsun sen bu işten" gibi (Tabi öbür türlüsünü de diyebilirsiniz:D ). İzledikleriniz varsa içlerinde ya da hepsini birden falan izlediyseniz siz de altına kendinizinkileri önerin bu ay için, izleyecek 4 film seçip.
Öyleyse festivalimiz için seçtiğim filmler şöyle :
1-Plan 9 From Outer Space -1959
2-Dracula-1992
3-Gen-2006
4-La Casa Muda (The Silent House)-2010
Açıklamamı da önceden yapayım ki ne akla hizmet bunları izleyeceksin demeyin. Seçme kriterim en başta ImdB tarafından tür hanesinde "horror" olması filmin. "Thriller"ları seçmiyorum, özellikle horror seçiyorum ki saf, has korku filmine denk geleyim. Peki neden öyle korku filmleri arıyorum? Çünkü korkunun eski moda olanını, yani bir 1935 yapımı Frankestein gibi filmleri tercih ediyorum. Salak gençlerin saçma sapan bir şekilde ormana şuraya buraya düştüğü, kana susamış bir delinin onları biçtiği, her bir yerin kan revan olduğu o türleriyse önüme vampir koyun izlemem. Hayır gene kanlı olup usulünce adabınca bu işi yapanlar var, onlara birşey demiyorum ama diğerlerini tavsiye de etmiyorum, vaktiniz mi bol ne.
Neyse geçen seneye bir göz atmadan başlamayalım :
Hafta I: House of Frankestein
Hafta II: Psycho
Hafta III: Nightwatch
(Geçen yıl seçtiğim 4.film tam da öyle bahsettiğim o izlemem dediklerimdendi, miş yani sonradan fark edince izlememiştim, o yüzden geçen yıl sadece 3 film vardı.)
Hepimize bol keyifli ve korkunç bir ekim ayı olsun. Korkunç Ekim Korku Filmleri Festivalimiz başlasın!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

amaideas agus call

Bu seferki yumurtadan da Charlie Brown çıktı  En son 11 Mart'ta, Ramazan'ın başladığı gün, pazartesi günü yazmışım (Aradaki ekinoks ...