14 Ocak 2015 Çarşamba

Ortaçağ Kitapları Tarihçisi

Tumblr'da çok hoş şeyler olabiliyor. Baya bir süredir takip ettiğim bir tanesi var ki, aman yarabbi, onun postlarının olduğu günler sanki bir güneş daha doğuyor (tamam abarttım). Erik Kwakkel isminde bir arkadaş bu. Leiden Üniversitesi'nde (Hollanda'da) "ortaçağ kitapları tarihçisi" kendisi. Evet böyle bir meslek var oralarda. Düşünsenize benim sizin hepimizin işten güçten zor bela çalarak uykusuz kalarak vakitler ayırdığımız hobilerimizi meslek olarak yapan, bundan hayatlarını kazanan ve de mutlu mesut gayet iyi bir yaşam standardını tutturan insanlar var (evet dünyanın başka yerlerinde de insanlar içecek su barınacak ev bulamıyor ama bu diğerlerine de öykünmemek elimde değil). Şaka gibi. Vallahi billahi. İlk gördüğümde dalga mı geçiyor, kendini hani böyle mi tanımlıyor hobisiyle falan demiştim. Ama adam bildiğimiz bu işle meşgul. Oturup tüm gün eline geçen ortaçağa ait kitapları inceliyor. Neresinde ne var, kağıdı nasıl, ne anlatıyor falan onlara bakıyor. Başka hiçbir şey yapmasına gerek yok, çünkü sadece bunu yaptığı için adama para ödüyorlar (tamam bir de üniversitede ders anlatıyor ee ne olmuş). Ne kadar kıskandığımı tahmin edebiliyor musunuz? Hayır bence edemiyorsunuz çünkü şu an gözlerimden fışkıran alevleri göremiyorsunuz.
Neyse sevgili Kwakkel'e kin tutuyor olmamın yanında hakikaten seviyorum da. Yaptığı blogdan ötürü. Çünkü misal şu aşağıdaki postuna günlerce güldüm (hayatım ne kadar boş değil mi):
Gün geçmiyor ki Kwakkel sayesinde ortaçağ insanlarının aslında ne kadar da espri anlayışına sahip, sıkıcı kale-şato-çiftçilik-şövalyelik-veba dolu yaşamlarını neşelendirme yeteneğiyle donatılmış insanlar olduklarını anlamayalım. Ortaçağ John Lennon'ından tutun da harflerin içinden somurtan suratlara kadar herşeyi yapmışlar:
Bunun dışında bir de pratikler. Ooo hem de ne biçim. Yırtılan, yetmeyen, düzlenmeyen sayfalar için buldukları yamam yöntemleri, kitapları okurken kaldıkları sayfaları ve hatta satırları kelimeleri işaretlemek için yaptıkları kitap ayraçları takdire şayan:
Ben çok eğleniyorum (ve bilgileniyorum tabi) Eric Kwakkel'in bloguyla. Siz de incelemek isterseniz;
Erik Kwakkel Tumblr
Erik Kwakkel Wordpress: Medieval Books

Tüm resimlerin kaynağı (ve sahibi) Erik Kwakkel'in Tumblr ve Wordpress blogları (All pictures above belong to Erik Kwakkel and his tumblr&wordpress pages.)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

beatha

 Vay. En son tam bir ay önce yazmışım. Yuh bana. Oysa bu bir ay içinde çok defa yazmalıyım dediğim oldu. İçimden böyle yazma isteğiyle taşar...