24 Aralık 2015 Perşembe

Caspar David Friedrich'in "Two Men Contemplating the Moon" tablosu

kaynak: The Met

Bazen öyle resimler çıkıyor ki karşıma, diyorum İskoçya yaylalarındaki şatomun duvarlarını bunlarla doldursam.
Sonra kafamı kaldırıp avuç içi kadar odamın duvarındaki yegane tabloyla (Cey'in yıllar önce yapıp hediye ettiği Peter Pan ile Wendy puzzle'ı) göz göze gelip, bu boyuta geri düşüveriyorum.
Hiiç sorun değil, dünyada böyle şahane resimler yapmışlar insanlar bir zamanlar ve benim bu 2,5 derece miyop gözlerim bir bilgisayar ekranında da olsa bunları görebiliyor. Hiiç sorun değil.
(Gene çemkirmelerim arasında asıl noktayı yuttum tabi. Üstte görmüş olduğunuz pek güzel resmi Alman ressam Friedrich 1825-30 arasında bir tarihte yapmış. Sağdaki adam kendisi, soldaki de arkadaşı August Heinrich. İki adam durmuş, huşu içinde ayı seyrediyor. Ba-yıl-dım. Tablonun aslı Met'te sergileniyor, gittim ama onca bakacak şeyin arasında hiç hatırlamadığım için ancak yıllar sonra böyle nette keşfediyorum. Kısmet.)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bahar Ekinoksu - "Old must be left; New must be adopted; Life must be celebrated"

Ostara veya Eostre veya Eastre, Germen bahar ve şafak tanrıçası. O dönemin akademik yazılarında kendisinden yalnızca bir kez bahsediliyor - ...