1 Mart 2015 Pazar

savaş tanrısının zamanı

çocukluğumun Ares'i Kevin Smith,
adını aldığı ayda bir martta doğmuş
ölümlü bir tanrı. maalesef 2002'den beri
olimpos dağının tepesinde (Unca Cthulhu)
Hayır savaş naraları atmıyorum, sadece bugün martın ilk günü ve mart da Roma tanrısı Mars'ın ayı, Martius'tan yola çıkarak yılın bu zamanına bu adı uygun görmüşler evvelinde, diyorum. Elbette durup dururken hadi bu ay da Mars'ımızın olsun dememiş sevgili Romalılar (gerçi sonraki aylarda bu konuda zıvanadan çıkmışlar ama olsun). Bizim Mart olarak denk geldiğimiz yılın bu zamanları kışın bitmeye yüz tuttuğu, cemrelerin düştüğü, havanın az buçuk da olsa ısındığı bir dönem, bildiğiniz gibi (bu coğrafyada mart kapıdan baktırır kazma kürek yaktırır diye bir atasözümüz de var, farkındayım). Romalılar için de çetin kış şartlarının bittiği ve bu kış sebebiyle ara verdikleri savaşlara devam etme, yeni savaşlar başlatabilme zamanı anlamına geliyordu (ordaydım biliyorum). Bu yüzden savaş tanrılarının ismiyle tanımlama münasip görünmüş olmalı yılın bu zamanını. Zaten takvimin ilk halinde Mart yılın başlangıcı sayılıyordu, karanlık zamanları bitiyor yılın demek istemişler herhalde. Yeni bir şafak doğuyor baharla birlikte gibi. Neyse, Mars, Yunan pantheonunda Ares'e denk geliyor tabi. Bu yüzden ben Ares'in zamanı olarak anıyorum kendimce, Mars hep çikolatayı getiriyor aklıma (Bu arada demeden edemeyeceğim, bu Mars çikolatalarının sahibi - kuran insan - Charlie ve Çikolata Fabrikası hikayesinin esin kaynağıymış).
Evet bahar yavaş yavaş gelirken ve doğa uyanırken, biz de yeni bir savaşa hazırlığımızı yapsak iyi olacak galiba.

(romalı dostlarımız bugünde ne yaparlarmış-->martın ilk günü festivali olan Matronalia)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bahar Ekinoksu - "Old must be left; New must be adopted; Life must be celebrated"

Ostara veya Eostre veya Eastre, Germen bahar ve şafak tanrıçası. O dönemin akademik yazılarında kendisinden yalnızca bir kez bahsediliyor - ...