8 Şubat 2015 Pazar

Etgar Keret'in Öyküsünden Asaf Hanuka'nın çizimleriyle "Bilek Kesenler"

Ve herkes öldürüyor sevdiğini, ama intihar aşkı öldürmüyor.

Hakikaten de aşk devam ediyor, diğer tarafa gitseniz bile. Genç Mordy de devam ediyor aşık kalmaya, gittiği o yerde. Orası - artık her neresiyse ve siz ne isim vermeyi tercih ederseniz araf mı öteki taraf mı - intihar eden ruhların yaşamaya devam ettiği yer. Mordy de diğerleri gibi, bir kafede çalışıyor orada, günlük işlerini yapıyor, diğer ruhlarla takılıyor. Ama aklında hep geride bıraktığı, aşkından intihar ettiği Desiree. Bir gün bir arkadaşına rastlıyor bu yerde, diyor ki arkadaşı, Desiree de intihar etmiş. Çılgın aşık Mordy durur mu, sevdiği kadın intihar etmişse buralarda bir yerde demektir ve peşine düşüyor. Bu taraftaki arkadaşı Uzi ile bir araba yolculuğuna çıkıyorlar böylece. Yolda rastladıkları bir otostopçuyu da katıyorlar aralarına. Lihi ismindeki bu kadın ise bu tarafın yöneticilerini arıyor. Çünkü intihar etmediğini, buraya yanlışlıkla geldiğini anlatmak istiyor. Üçlümüz, bu öteki tarafta yaptıkları yolculuk ile mucizelere tanık olmaya başlıyorlar.
Etgar Keret, The Times of Israel'den.
Asaf Hanuka, Imaj'dan.

Benim için inanılmaz değişik bir tecrübeydi Bilek Kesenler. Sirenin Sesi blogundan geçen seneydi sanırım bir çekilişle kazanmıştım bu kitabı. Araya giren bir sürü şeyden sonra ancak şimdi okuyabildim ve bu kadar beklettiğim için kendime kızdım. Etgar Keret'in Tanrı Olmak İsteyen Otobüs Şoförü kitabındaki Kneller'in Mutlu Kampı isimli öyküden, Asaf Hanuka'nın çizimleriyle uyarlanmış bir kitap Bilek Kesenler. Uzun zamandır içerik olarak bu kadar yaratıcı bir şey okumamıştım, öykünün tam halini de okumak isterim tabi ama bu haliyle bile Keret'in kalemine hayran oldum diyebilirim. İnsan sayfaların arasında zaman zaman kendini "vay, çok iyi" derken buluyor. Çizimler hakkındaysa yeterli bir şey söyleyebilecek yetkinlikte olduğumu zannetmiyorum, bu, bu şekilde okuduğum ikinci kitaptı zaten.

Öykü 2006'da Wristcutters: A Love Story adıyla Goran Dukic tarafından sinemaya da uyarlanmış. Kitabı okurken izlediğim fragmanı aklıma gelince açıp baktım ben de. Film çıktığı zaman izlemeyi düşünmüştüm ama sonra boşvermiştim. Şimdi izlemenin tam zamanı (İçinde Shannyn Sossamon var ey romalılar!).

Etgar Keret'in resmi web sitesi-->http://www.etgarkeret.com/
Kitabı nette en ucuz Idefix'ten bulabilirsiniz görünüyor, 12 tl -->link

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bahar Ekinoksu - "Old must be left; New must be adopted; Life must be celebrated"

Ostara veya Eostre veya Eastre, Germen bahar ve şafak tanrıçası. O dönemin akademik yazılarında kendisinden yalnızca bir kez bahsediliyor - ...