17 Nisan 2015 Cuma

bazı web siteleri, lazım olabilecekler, ilgi çekebilecekler

Birkaç zamandır bahsediyorum, evde genel bir temizlik yaptım diye. Yıllardır biriktirdiğim, nihayet ayrılmaya kendimi ikna edebildiğim şeyleri eleyip, oraya buraya dağıtıyorum, eh bazıları da tabi çöpe gitmek zorunda kalıyor. Ama biriktirme huyum sadece somut şeyler üzerine değil tabiki, bilgisayarım hard diskim cdler vb. de biriktirme yaptığım yerler arasında. Şimdi de temizliğe oralarda devam ediyorum. Bunu yaparken bir gün şunun için bir gün bunun için lazım olur aklıma gelir bakarım falan diye bir yerlere kaydedip durduğum siteleri sizinle de paylaşmak istedim, belli mi olur belki size lazım olur :)

  1. CB Swords : Burası muhteşem bir yer. Filmlerden, dizilerden, kitaplardan, oyunlardan kılıçlar, bıçaklar, yaylar, kostümler vb. şeylerin replikalarını satıyor. Dediklerine göre resmi lisanslı bu replikalar ve göründüğü kadarıyla öyle dandik de değil. Ben arada açıp açıp, iç geçiriyorum. Kısmet.
  2. Film Swords : Burası da filmlerden kılıçları satıyor, yani birebir yeniden yapımlarını öyle yazıyor. Ama burası bana diğerinden iyi görünmüyor, sadece daha fazla seçenek var.
  3. Dead Country Stamps & Banknotes : Günümüzde esamesi kalmamış, bir şekilde tarihin tozlu sayfaları arasına gömülmüş ülkelerin, imparatorlukların pullarını, paralarını inceleyebileceğiniz bir yer. Bir dalınca saatlerce dolanabiliyor insan. Ama sanırım daha çok akademik çalışmalar yapanlar için yararlı olabilir.
  4. The Virtual Alchemy Workshop : Adından anlaşıldığı gibi, bir tür simya çalışmaları yapabileceğiniz sanal bir laboratuvar diyeyim. Yalnız o kadar da işlev beklemeyin, çok alelade hazırlanmış bir site. Sadece oraya buraya tıklayıp, okuyorsunuz.
  5. Paper & Salt : Buraya bayılıyorum ben. Bildiğimiz, sevdiğimiz yazarların, şairlerin yaptıkları yemeklerin, hazırladıkları içeceklerin tariflerini veriyor. Bazen de onlarla alakalı olabilen tarifler veriyor.
  6. European Word Translator : Şahane bir yer daha. Siz kelimeyi yazıyorsunuz, harita da Avrupa ülkelerinin her birindeki karşılığını gösteriyor. Çok eğlenceli!
  7. Stylescope : Bu, Home Goods sitesinin bir ev stili testi. Kişiliğinize göre yaşam tarzınızı söyleyip, yaşadığınız yeri nasıl dekore etmekten hoşlanabileceğinizi söylüyor. Buna uygun eşyaları, parçaları anlatıyor, nereden alabilirsiniz onu söylüyor. Ben ilk karşılaştığımda bu testle - ki bir 5 senesi var herhalde - Traveler çıkmıştım. Şimdi açınca madem bir daha deneyeyim dedim, Boho çıktım (bir parça Traveler dokunuşuyla diyor yanında). Allah allah neleri seçmiş olabilirim ki eskiden, hiç bilemiyorum. Ya da büyük ihtimalle evrimleşiyorum.
  8. Internet Sacred Text Archive : Dünya dinlerine, eski öğretilere, fantastik, doğaüstü, fizikötesi şeylere dair metinler, yazılar, makaleler. Gel vatandaş gel, hepsi burada.
  9. Mapping Stereotypes : Bir aralar nette baya bir dolaşmıştı bu haritalar, hani Amerikalılara göre dünya, işte Ruslara göre Avrupa falan filan diye. İşte onların hepsinin asıl kaynağı burası. Pek eğlenceli.
  10. 40 Maps That Explain The World : Yukarıdaki gibi, dünyayı çeşitli bakış açılarına, araştırma sonuçlarına, anketlere göre gösteren haritalar var. Sonradan bir 40 tane daha yapmışlar-->link
  11. NNDB : Burası biraz komplo teorisi şeysi gibi gelir bana hep ama, ilginç sonuçta. Efendim şöyle ki, dünya üzerindeki herkesin kaydını tutuyorlar gibi bir şey. Birbirleriyle ilişkilerini buluyorlar. Yani ne bileyim gidip de Kraliçe Elizabeth'le 23.kuşaktan akraba çıkıyor musunuz falan ona bakabiliyorsunuz ama tabiki daha çok Avrupa ve Amerika kıtası için.
  12. Türkçe ve Yunanca'daki Ortak Sözcükler : Kocaman bir liste. Ortak sözcüklerimizin ortasında ingilizcesi de olan bir listesi. Ve aslında dünyanın sandığımızdan çok daha küçük bir köy olduğunun, hepimizin aynı yerden geldiğinin somut bir kanıtı.
  13. What Jane Saw : Evet bazı şeylerin gerçekten suyunu çıkarmakta üstümüze yok insan ırkı olarak. Eğer ünlü bir sanatçının, yazarın, kişiliğin yüzyıllar sonra bile tuttuğunu gördüysek vay dünyanın haline. Onun her bir şeyini (misal Elvis'in konserde göğsündeki teri sildiği peluş ayıcığı bile) birer araştırma konusu, para getirisi haline sokabiliyoruz. Jane'im Austen'ımın da yazdıklarını geçmişiz artık, gördüklerine gelmişiz. Diyorlar ki 24 mayıs 1813'te Jane Londra'da bir resim sergisine gitmiş. Oturmuş Jane orada neler gördü nasıl gördü biz de onun yanıbaşında dolaşalım gibi olsun diye kocaman bir site hazırlamışlar. Afiyet olsun.
  14. Worldwide Guide to Women in Leadership : En sevdiğim yerlerden biri. Ama onca zaman geçmesine rağmen daha tam olarak her bir köşesini inceleyemedim. Özellikle zaman yolculuğu ile ilgili hikayeler üretiyorsanız, çok yararlı olabiliyor. Bir de genç kızlar için oldukça ilham verici.
  15. Vivian Maier Photographer : Bunu da önceki senelerde nette baya bir dolaştırmışlardı. Eh haber olmayacak, ilgi çekmeyecek gibi bir hikaye değil çünkü Maier'inkisi. Sitede daha detaylı bulabileceğiniz hikayesini özetlemem gerekirse, Maier NY'da çocuk bakıcılığı yapmış bir kadın. Filmlerdeki sessiz, içine kapanık, demir gibi görünen dadı tiplemelerine benziyor aynen. Senelerce sessiz bir şekilde işini yapıp, bu dünyadan göçüp gitmiş diye bilinirken çektiği fotoğraflar gün yüzüne çıkıyor. Meğerse o kendi halindeki sessiz kadın, yıllarca boş vakitlerinde sokakları insanları olayları fotoğraflamış. Hem de ne fotoğraflar!
  16. MET Online Full Text Books : NY'daki The Metropolitan Museum of Art'ın veritabanındaki bazı kitapların ve yayınların tam metinleri. 
  17. 24 Place Names You’ve Probably Been Mispronouncing Your Whole Life : İşte bu çok eğlenceliydi! Niye mi, çünkü bu yerlerin isimlerinin hemen hemen çoğunu biz zaten düzgün telaffuz ediyoruz! Yanlış söyleyen İngilizce vb. dilleri konuşanlar. Biz zaten herhalde diyorum ben, bizim dilimizin özelliğinden dolayı düzgün okuyoruz bu isimleri. Bakarken hep "hahaha salaklar!" diyerek gülmüştüm ben :) Ha tabi bizim de onların etkisiyle yanlış söylediğimiz yerler yok değil. Melbourne, Brisbane gibi isimleri mesela haliyle öyle duyduğumuz için öyle söylüyoruz.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bahar Ekinoksu - "Old must be left; New must be adopted; Life must be celebrated"

Ostara veya Eostre veya Eastre, Germen bahar ve şafak tanrıçası. O dönemin akademik yazılarında kendisinden yalnızca bir kez bahsediliyor - ...