4 Şubat 2013 Pazartesi

animus

"Animus, kadın zihnindeki erkeksi öğedir. Ve eğer birey, bu öğe ile “uyuşma” ve “hesaplaşma”yı beceremezse, dinginliğe ulaşamaz."***
kaynak:onlyhdwallpapers
İşte biz; işlemeli kabarık elbiselerimiz içinde kralımızın hemen yanıbaşında dünyanın en somut güzelliğiymişçesine oturmak ve gülümsemek yerine elimize o soğuk, buz gibi kılıcı alıp, en önde düşman saflarına atılmayı; güzel olmadığımızı bildiğimiz için diğerleri gibi öyle olmaya çalışmak yerine sevdiğimiz ama bizi sevmeyeceklerini bildiğimiz adamların karşısına geçip kendimizi göstermeye çalışmaktansa en iyi dostları olarak yanlarında durup, hep destek olmayı; altında ezileceğimizi bilsek de kendi yükümüzü kendimiz sırtlanıp hiçbir adama dönüp de yardım istememeyi; bilincimizi zor ayakta tutacak hale getiren acılar çeksek de acıyor dememeyi, sızlanmamayı; ince topuklar üstünde olmadığımız, olmaya zorlandığımız şeyler gibi yürümektense boya yüzü görmemiş, yıllarca giyinmekten aşınmış botlarımız, yerle bir bez ayakkabılarımızla onların dünyasına dalmayı, sabahın köründe bile evden yüzümüzde üç kat badana ile çıkmaktansa sivilceli yüzlerimizle uyku sersemi fırlamayı seçenler, yaşıtlarımız kendilerini sıcak yuvaların kalbine bırakmış, sevecek yeni insanlar yetiştirme duygularına kapılmışken dünyayı kucaklamak, ruhumuzu engin denizlere salmak isteyenler...
işte biz, bu yüzden hiç o dinginliğe ulaşamayacağız. O hesaplaşmamız hep sürecek ama uyuşamayacağız.

***(Daha önce de demiştim, Kayıp Rıhtım'da şahane bir yazı dizisi sürüyor M.Bahadırhan Dinçaslan'ın-->Tolkien Ne Yaptı? Bu cümleyi de aynen o yazıdan aldım. Mutlaka görün, mutlaka okuyun.)

2 yorum:

  1. Yazdığım yazı dizisine gelen bir yığın saçma ve sığ yorumdan sonra, internette bir aratayım dedim, başka tepkiler ne yönde acaba diye. Bu yazınızı gördüm. Ve mutlu oldum, demek ki boşa gitmemiş, birilerine, bana da başkaları tarafından açılmış olan pencereleri açabilmişim.

    Teşekkür ederim, esenlikler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür etmeliyim asıl, çok keyifle okuduğum bir dizi oldu bu. düşünecek birçok şey verdi bana, tolkien'i hep tam anlamıyla okuyamadığımı, özümseyemediğimi, anlayamadığımı düşünüyorum çünkü. yazdıklarınız hem yardımcı oldu bu konuda, hem de okuyacak, araştıracak daha bir ton şey olduğunu gösterdi.

      Sil

Bahar Ekinoksu - "Old must be left; New must be adopted; Life must be celebrated"

Ostara veya Eostre veya Eastre, Germen bahar ve şafak tanrıçası. O dönemin akademik yazılarında kendisinden yalnızca bir kez bahsediliyor - ...