27 Ocak 2013 Pazar

blogda telif hakkı meselesi - nasıl tırstım

Perşembe sabahı uyanıp, bir yandan hızlıca çayımı içip bir yandan da üstümü giymeye çabalarken elimde telefon mailleri kontrol ediyordum ki beynimden vurulmuşa döndüm. Blogger blog kaldırma bildirimi konulu bir mail. Diyor ki
Dijital Binyıl Telif Hakkı Yasası'na (DMCA) göre blogunuzdaki bazı içeriklerin başkalarının telif haklarını ihlal ettiği iddiası Blogger'a bildirildi. Bu nedenle söz konusu yayınları \"taslak\" durumuna aldık. (Bunu yapmamamız, özelliklerine bakılmaksızın telif hakkı ihlali iddiasına maruz kalmamıza neden olur. Hak ihlalinde bulunduğu iddia edilen yayınların URL'lerini bu iletinin sonunda bulabilirsiniz.) Bu da, yayınınızın ve ilgili resimlerin, bağlantıların veya diğer içeriklerin yok olmadığı anlamına gelir. Söz konusu içeriği kaldırmak üzere yayını düzenleyebilir ve yeniden yayınlayabilirsiniz. Bu durumda okuyucularınız ilgili yayını yeniden görebilir. Bilgilendirme: DMCA, telif hakkı ihlali durumunda çevrimiçi hizmet sağlayıcı yükümlülüğüne ilişkin yönergeler sağlayan bir ABD telif hakkı yasasıdır. Burada söz konusu olan içeriği yayınlama hakkınızın olduğunu düşünüyorsanız karşı bildirimde bulunabilirsiniz. Karşı bildirimde bulunmak dahil olmak üzere DMCA politikamız hakkında daha fazla bilgi için lütfenhttp://www.google.com/dmca.html adresini ziyaret edin. Aldığımız bildirim, kişisel olarak tanımlayabilecek bilgiler kaldırılmış olarak Chilling Effects (http://www.chillingeffects.org) hizmeti tarafından çevrimiçi olarak yayınlanacaktır. Bu işlemi DMCA uyarınca gerçekleştiriyoruz. http://www.chillingeffects.org/search.cgi adresindeki Chilling Effects arama sayfasına giderek ve kaldırılan blog yayınının URL'sini girerek içeriğinizin kaldırılmasıyla ilişkili DMCA bildirimini arayabilirsiniz. Söz konusu içeriği kaldırmadan yayını yeniden yayınladığınız bize bildirilirse yayını siler ve bunu sizin tarafınızdan gerçekleştirilmiş bir hak ihlali olarak sayarız. Hizmet Şartlarımızın yinelemeli olarak ihlal edilmesi, hesabınıza karşı alınacak, blogunuzun silinmesi ve/veya hesabınızın sonlandırılması gibi daha ileri derecede düzeltici önlemlerle sonuçlanabilir. Bu bildirimle ilgili yasal konularda sorularınız varsa kendi yasal danışmanınızdan bilgi almanız gerekir. Saygılarımızla, Blogger Ekibi Etkilenen URL'ler: [http://neverlandhikayeleri.blogspot.com/2012/12/the-disappearence-of-eleanor-rigby.html]
Nasıl oha ne oluyor diye yediklerim boğazımda kalmak üzereydi. Ama o anda yapabileceğim birşey yoktu, servise  yetişmek durumundaydım ve allahım blogum kaldırılacak mı federaller peşime düşecek mi korkuları içinde üstümü giymeye devam ettim.
Söz konusu yayını sonra gün içinde açıp - ki taslaklara düşürmüşlerdi dedikleri gibi - baktım. Filmin posterini koymuşum sadece. Altına da nereden aldığımı yazmışım, gayet kaynak da belirtmişim yani. Ben düşünüyorum ki nereden aldığım söylüyor olmam beni otomatikman belli bir yasal sorumluluktan kurtarıyor, asıl yayınlayan ben olmuyorum, posteri sitesine ilk koyan suç işlemiş oluyor. Ama belli ki öyle değilmiş, telif hakkı olayı her türlü kim nerede bunu yayınlıyorsa ona vuruyormuş. Sonuçta en basit haliyle, bunu bir tek şu siteye sattım ben diyorsa sahibi, bir tek o sitede görünecek demek bu. Orasından para karşılığı almayan kimse bunu yayınlayamayacak. Olay kaynak belirtmek değil, direkt yayıncının ilk elden onayını almak.
Yani ben sildim o gönderimi blogdan. Garanti olsun diye. Nemelazım efenim, bir poster için postu kaptırmayalım.

1 yorum:

Bahar Ekinoksu - "Old must be left; New must be adopted; Life must be celebrated"

Ostara veya Eostre veya Eastre, Germen bahar ve şafak tanrıçası. O dönemin akademik yazılarında kendisinden yalnızca bir kez bahsediliyor - ...